Ghost in a Bottle lanceert Ambr: exotisch, alcoholvrij en suikerarm

Dit drankje is een niet-alcoholisch alternatief voor diegenen die op zoek zijn naar een smaakvol drankje, en die geen voldoening halen uit zoete limonades of een simpel watertje. Ambr is 100% Belgisch en geschikt voor alle gelegenheden, voor de bewuste drinker.

Smaakvol, exotisch en pittig

Ambr is een alcoholvrij kurkumadrankje met gember, dat een pittige en tegelijk smaakvolle, exotische verrassing biedt voor de smaakpapillen. Deze zonnige, licht fruitige drank onderscheidt zich van andere alcoholvrije drankjes door de beperkte aanwezigheid van suiker. De smaak is uniek door ingrediënten zoals kurkuma en gember. Beide kruiden staan bekend voor hun heilzame krachten. Zo zijn gember en kurkuma onder andere antioxidanten en ontstekingsremmers, en werken ze cholesterolverlagend.

Ambr is een goede dorstlesser die als aperitief of als ‘shot’ gedronken kan worden, of als longdrink met tot zes delen (spuit)water voor één deel Ambr. Een beetje garnituur, zoals munt of limoen, geeft een meerwaarde aan het drankje.

Ludwig Lampaert, ondernemer achter Ghost in a Bottle: ‘Tijdens mijn ontdekkingstocht gericht op nieuwe dranken, kwam ik terecht in het Oosten. Na wat experimenten met kurkuma en gember, ontdekte ik een verrassend en pittig drankje dat ik Ambr genoemd heb. Ambr verwijst naar de mooie gele kleur van het drankje die te danken is aan de kurkuma die het bevat.’

Alcoholvrij wint aan succes

Ambr is het vijfde drankje zonder alcohol van Ghost in the Bottle. In 2018-2019 bracht Ghost in a Bottle zijn No Ghost-gamma op de markt met de Herbal Delight, Floral Delight en Ginger Delight. Eind vorig jaar lanceerde Ghost in a Bottle samen met El Gusto Loco uit Boom het sprankelend alcoholvrij aperitief, Feliz.

Lampaert verklaart: ‘Steeds meer mensen gaan bewust om met wat ze drinken. Ze willen iets zonder alcohol, maar wel smaakvol, met pit, en liefst ook suikerarm. We waren al volledig mee met deze trend dankzij ons No Ghost-assortiment en Feliz, maar met Ambr hopen we nog meer mensen te bekoren en leggen we ook graag een link met de keuken, via food pairing. Het is inderdaad een kleine stap van de kruiden in Ambr naar exotische gerechten.’

100% Belgisch

Lampaert: ‘Ambr wordt volledig gemaakt in België, met name in de druivenstreek, waar ik mijn bedrijf heb. Ambr biedt de ideale oplossing voor mannen en vrouwen die graag eens geen alcohol drinken, maar toch iets kruidig en met pit willen.’

Ambr is te koop bij cavisten, concept stores, delicatessenzaken en drankencentrales. Vandaag is Ambr al beschikbaar in zo’n 20 verkooppunten over heel België, een aantal dat wellicht snel zal uitbreiden. Ambr wordt verkocht in drie verschillende formaten, namelijk 70 cl, 35 cl en 10 cl. De kostprijs per flesje wordt bepaald door de handelaar en varieert tussen de 8 euro voor het kleinste formaat en 25 euro voor het grootste formaat.

Aan de redacties:

Wil je graag zelf eens proeven van Ambr? Wens je meer informatie of een interview, gelieve dan contact op te nemen met Aurélie Decoster bij Luna: 0495 59 38 00aurelie@luna.be

Over Ghost in a Bottle

Het verhaal van Ghost in a Bottle begon in 2015 toen oprichter Ludwig Lampaert van start ging met de productie van Ginetical. Een gin met een duidelijke verwijzing naar zijn roots, zowel in smaakprofilering als in het creatieve concept. Onder de slogan ‘modern spirits, ancient traditions’ werd het gamma verder uitgebreid met producten waarbij authenticiteit steeds de eerste viool speelt. In 2018 werden de eerste Belgische niet-alcoholische distillaten op basis van kruiden en bloemen gelanceerd, onder de brand ‘No Ghost in a Bottle’. No Ghost is verkrijgbaar in drie varianten: Herbal, Floral en Ginger Delight, waarbij beleving, gezondheid en bewust drinken steeds centraal staat. Eind 2020 lanceerde Ghost in a Bottle samen met een partner ook Feliz, zijn eerste sprankelend aperitief: smaakvol, suikerarm en alcoholvrij.

Meer informatie: https://ghostinabottle.be/

---

Ghost in a Bottle lance Ambr : une boisson exotique, sans alcool et pauvre en sucre

Cette boisson est une alternative sans alcool pour qui recherche une boisson exquise et qui n’est pas comblé par les limonades sucrées ou par une eau simple. Ambr est 100% belge et s’adresse au consommateur responsable quelle que soit l’occasion.

Savoureuse, exotique et épicée

Ambr est une boisson au curcuma sans alcool avec du gingembre, aux notes épicées qui surprennent les papilles par leur saveur et leur exotisme. Cette boisson ensoleillée et légèrement fruitée se distingue des autres boissons non alcoolisées par sa faible teneur en sucre. Son goût est unique grâce à des ingrédients tels que le curcuma et le gingembre. Ces deux épices sont par ailleurs connues pour leurs vertus. Le gingembre et le curcuma sont en effet des antioxydants et des anti-inflammatoires qui réduisent le taux de cholestérol.

Ambr est une délicieuse boisson désaltérante qui peut être consommée à l’apéritif en « shot », ou en « long drink » en ajoutant jusqu’à 6 fois la quantité d’eau (pétillante) pour une mesure d’Ambr. La servir avec une garniture de menthe ou de citron offre une valeur ajoutée à la boisson.

Ludwig Lampaert, l’entrepreneur à l’origine de Ghost in a Bottle, déclare : « En quête d’idées de nouvelles boissons, je me suis retrouvé en Orient. En expérimentant le curcuma et le gingembre, j’ai découvert Ambr. Ce nom fait référence à la belle couleur jaune de la boisson résultant du curcuma. »

Le non alcoolisé à le vent en poupe

Ambr est la cinquième boisson sans alcool de Ghost in a Bottle. En 2018-2019, Ghost in a Bottle a lancé sa gamme No Ghost avec Herbal Delight, Floral Delight et Ginger Delight. À la fin de l’année dernière, Ghost in a Bottle et El Gusto Loco de Boom ont lancé l’apéritif pétillant sans alcool Feliz.

Ludwig Lampaert ajoute : « De plus en plus de gens deviennent des consommateurs responsables. Ils optent pour des boissons sans alcool mais qui ont du goût, épicées, et de préférence à faible teneur en sucre. Nous suivions déjà pleinement cette tendance grâce à nos gammes No Ghost et Feliz, mais avec Ambr nous espérons séduire une clientèle encore plus importante. Nous faisons ainsi une interaction avec la cuisine, notamment via des combinaisons gustatives. La frontière est ténue entre des épices comme celles que l’on trouve dans Ambr et les plats exotiques. »

100% belge

Ludwig Lampaert conclut : « Ambr est entièrement fabriquée en Belgique, plus particulièrement dans la région viticole où j’ai installé mon entreprise. Ambr offre la solution idéale pour ceux et celles qui apprécient de boire de temps à autre une boisson sans alcool, mais qui veulent quand même déguster quelque chose de relevé avec du peps. »

Ambr est en vente chez les cavistes, les concept stores, les épiceries fines et les distributeurs de boissons. Ambr est déjà disponible dans une vingtaine de points de vente en Belgique, ce nombre devrait rapidement s’envoler. Ambr est vendu en trois formats différents, à savoir 70 cl, 35 cl et 10 cl. Le prix par bouteille est déterminé par le commerçant et varie entre 8 euros pour le plus petit format et 25 euros pour le plus grand.

À l’attention de la rédaction :

Vous souhaitez déguster Ambr pour vous faire votre propre opinion ? Vous désirez davantage d’informations ou une interview ? Veuillez contacter Aurélie Decoster chez Luna : 0495 59 38 00 / aurelie@luna.be

À propos de Ghost in a Bottle

L’histoire de Ghost in a Bottle a commencé en 2015 lorsque son fondateur Ludwig Lampaert a débuté la production de Ginetical. Sous le slogan « esprits modernes, traditions anciennes », la gamme s’est encore enrichie de produits où l’authenticité est au centre de l’attention. En 2018, la marque No Ghost in a Bottle voit le jour, elle célèbre la création des premiers distillats belges sans alcool à base d’herbes et de fleurs. No Ghost est disponible en trois variantes : Herbal, Floral et Ginger Delight. L’expérience client, la santé et la consommation responsable sont au cœur des priorités de l’entreprise hoeilaartoise. Fin 2020, Ghost in a Bottle a collaboré avec un partenaire pour lancer Feliz, son premier apéritif pétillant : savoureux, sans sucre et sans alcool.

Pour de plus amples informations : https://ghostinabottle.be/

Ghost in a Bottle lanceert Ambr: exotisch, alcoholvrij en suikerarm

Une boisson épicée à la rencontre des saveurs orientales Bruxelles, le 19 mai 2021 – La start up hoeilaartoise Ghost in a Bottle lance une nouvelle boisson épicée et exotique : Ambr. Cette boisson orientale au gingembre et au curcuma ne contient pas d’alcool et peu de sucre. Il s’agit du cinquième nectar non alcoolisé créé par Ghost in a Bottle.

Ghost in a Bottle wint goud met Bordeaux Cask Rum

Gouden award voor Ghost in a Bottle bij de World Rum Awards in Londen Hoeilaart, 5 mei 2021 – Ghost in a Bottle, innovator in dranken, wint de World Rum Awards 2021 in de categorie ‘Column still’ met zijn Bordeaux Cask Rum. Dit is ondertussen de derde award die Ghost in a Bottle op zijn palmares heeft staan. De drankenproducent won al eerder een award met een andere rum, en viel ook al in de prijzen met zijn allereerste gin.

Ghost in a Bottle remporte l’or avec son Bordeaux Cask Rum

Ghost in a Bottle décroche un Gold Award aux World Rum Awards de Londres Hoeilaart, le 5 mai 2021 – Ghost in a Bottle, innovateur en boissons, remporte les World Rum Awards 2021, dans la catégorie « Column still », avec son Bordeaux Cask Rum. C’est le troisième prix que Ghost in a Bottle gagne. Le producteur de boissons a déjà reçu un prix pour un autre rhum et s’est vu décerner plusieurs prix pour son premier gin.

Nieuwe apero: Feliz, alcoholvrije bubbels en eerste mindful sparkling drankje

Een duik in de Oosterse keuken met dit pittig drankje. Verrassend nieuw smakenpalet en bijna geen suiker, voor de bewuste drinker. Brussel, 14 december 2020 – Het Hoeilaartse Ghost in a Bottle en El Gusto Loco uit Boom slaan de handen in elkaar en lanceren een nieuw, ready-to-drink, sprankelend aperitief: Feliz. Het is met name het eerste drankje in zijn categorie: mindful sparkling, zonder druiven, en met bijna geen suiker. Het moet dan ook de referentie worden qua alcoholvrije aperitieven.

Nouvel apéro : Feliz, des bulles sans alcool pour une première boisson pétillante « de pleine conscience »

Une nouvelle palette de goûts étonnants et un taux de sucre quasi inexistant pour le consommateur responsable Bruxelles, le 14 décembre 2020 – Les entreprises Ghost in a Bottle et El Gusto Loco, respectivement situées à Hoeilaart et à Boom, scellent un partenariat et lancent un nouvel apéritif prêt-à-boire et pétillant : Feliz. Il s’agit de la première boisson de sa catégorie : pétillante, à déguster en pleine conscience, à peine sucrée et sans raisins. Feliz est donc appelée à devenir la référence des apéritifs sans alcool.

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}