Ghost in a Bottle lanceert Ambr: exotisch, alcoholvrij en suikerarm

Dit drankje is een niet-alcoholisch alternatief voor diegenen die op zoek zijn naar een smaakvol drankje, en die geen voldoening halen uit zoete limonades of een simpel watertje. Ambr is 100% Belgisch en geschikt voor alle gelegenheden, voor de bewuste drinker.

Smaakvol, exotisch en pittig

Ambr is een alcoholvrij kurkumadrankje met gember, dat een pittige en tegelijk smaakvolle, exotische verrassing biedt voor de smaakpapillen. Deze zonnige, licht fruitige drank onderscheidt zich van andere alcoholvrije drankjes door de beperkte aanwezigheid van suiker. De smaak is uniek door ingrediënten zoals kurkuma en gember. Beide kruiden staan bekend voor hun heilzame krachten. Zo zijn gember en kurkuma onder andere antioxidanten en ontstekingsremmers, en werken ze cholesterolverlagend.

Ambr is een goede dorstlesser die als aperitief of als ‘shot’ gedronken kan worden, of als longdrink met tot zes delen (spuit)water voor één deel Ambr. Een beetje garnituur, zoals munt of limoen, geeft een meerwaarde aan het drankje.

Ludwig Lampaert, ondernemer achter Ghost in a Bottle: ‘Tijdens mijn ontdekkingstocht gericht op nieuwe dranken, kwam ik terecht in het Oosten. Na wat experimenten met kurkuma en gember, ontdekte ik een verrassend en pittig drankje dat ik Ambr genoemd heb. Ambr verwijst naar de mooie gele kleur van het drankje die te danken is aan de kurkuma die het bevat.’

Alcoholvrij wint aan succes

Ambr is het vijfde drankje zonder alcohol van Ghost in the Bottle. In 2018-2019 bracht Ghost in a Bottle zijn No Ghost-gamma op de markt met de Herbal Delight, Floral Delight en Ginger Delight. Eind vorig jaar lanceerde Ghost in a Bottle samen met El Gusto Loco uit Boom het sprankelend alcoholvrij aperitief, Feliz.

Lampaert verklaart: ‘Steeds meer mensen gaan bewust om met wat ze drinken. Ze willen iets zonder alcohol, maar wel smaakvol, met pit, en liefst ook suikerarm. We waren al volledig mee met deze trend dankzij ons No Ghost-assortiment en Feliz, maar met Ambr hopen we nog meer mensen te bekoren en leggen we ook graag een link met de keuken, via food pairing. Het is inderdaad een kleine stap van de kruiden in Ambr naar exotische gerechten.’

100% Belgisch

Lampaert: ‘Ambr wordt volledig gemaakt in België, met name in de druivenstreek, waar ik mijn bedrijf heb. Ambr biedt de ideale oplossing voor mannen en vrouwen die graag eens geen alcohol drinken, maar toch iets kruidig en met pit willen.’

Ambr is te koop bij cavisten, concept stores, delicatessenzaken en drankencentrales. Vandaag is Ambr al beschikbaar in zo’n 20 verkooppunten over heel België, een aantal dat wellicht snel zal uitbreiden. Ambr wordt verkocht in drie verschillende formaten, namelijk 70 cl, 35 cl en 10 cl. De kostprijs per flesje wordt bepaald door de handelaar en varieert tussen de 8 euro voor het kleinste formaat en 25 euro voor het grootste formaat.

Ghost in a Bottle lanceert Ambr: exotisch, alcoholvrij en suikerarm

{{ popup_title }}